^Powrót na górę

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY im. Ireny Sendlerowej w Nowym Dworze Gdańskim

Slide 2 Slide 6 Slide 1 Slide 3

Patron Ośrodka


Irena Sendlerowa
Uchwała Rady Powiatu...

Kontakt

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Ireny Sendlerowej w Nowym Dworze Gdańskim

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Specjalny Ośrodek
Szkolno-Wychowawczy
im. Ireny Sendlerowej
w Nowym Dworze Gdańskim

ul. Warszawska 52
82-100 Nowy Dwór Gdański
woj. pomorskie

GPS: 54.20780 N 19.13524 E

  tel. (55) 247 23 21
  fax: (55) 247 23 21
www.soswndg.pl
www.bip.soswndg.pl

Wolne lektury

Wolne lektury

Edukacyjny język obiektowy

E-podręczniki

Kynoterapia

Sentencje łacińskie

Archiwum artykułów

Statystyki

stat4u

INFORMACJE DLA RODZICÓW

Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków uczniów w Specjalnym Ośrodku Szkolno–Wychowawczym im. Ireny Sendlerowej w Nowym Dworze Gdańskim w roku szkolnym 2017/2018 (pdf)


Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Ireny Sendlerowej w Nowym Dworze Gdańskim informuje, iż w roku szkolnym 2017/2018 ustalono następujące dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych:

  • 30.10.2017, 31.10.2017, 02.11.2017, 03.11.2017
  • 30.04.2018, 02.05.2018, 04.05.2018

Kalendarz roku szkolnego 2017/2018 (pdf)


Pięciolatki, które spędzają przed telewizorem ponad trzy godziny dziennie, w późniejszych latach wykazują większą skłonność do zachowań antyspołecznych - wynika z brytyjskich badań opublikowanych w przeglądzie "Archives of Disease in Childhood".

W badaniach wzięło udział ponad 11 tys. dzieci urodzonych w Wielkiej Brytanii w latach 2000-2002. Na podstawie analizy kwestionariuszy wypełnianych przez rodziców naukowcy doszli do wniosku, że przedszkolaki, które oglądały dużo telewizji, w wieku szkolnym częściej brały udział w bójkach i dopuszczały się kradzieży.

Naukowcy analizując odpowiedzi rodziców koncentrowali się przede wszystkim na takich zagadnieniach, jak problemy z zachowaniem, problemy emocjonalne, trudności z koncentracją, nadaktywność, kłopoty z nawiązywaniem bliższych relacji z rówieśnikami czy obniżona empatia.

Wyniki jasno pokazują, że nadmierne oglądanie telewizji przez dzieci w wieku przedszkolnych ma duży wpływ na ich późniejsze zachowanie, powoduje problemy wychowawcze, ale też często problemy ze zdrowiem.

Inny eksperyment, opisany na łamach „The Journal of Pediatrics”, przeprowadzony na dzieciach od 8 do 16 miesięcy pokazuje, że każda godzina spędzona przed telewizorem wiązała się ze znajomością 6-8 słów mniej. W tym wieku taka różnica jest widoczna. 

Co więcej, badania pokazują, że gdy telewizor jest włączony w mieszkaniu, kontakt miedzy dzieckiem a rodzicem jest o 20 procent słabszy. A to przecież rodzice są głównymi nauczycielami języka dla dziecka.

Wniosek jest jeden – dziecko powinno oglądać jak najmniej telewizji, a dla przedszkolaka pół godziny dziennie to absolutne maksimum.

źródło: pap.pl


Copyright © 2003 - 2018 SOSW im. Ireny Sendlerowej w Nowym Dworze Gdańskim | wdrożenie dunaj22